zaterdag, mei 10, 2014

Interview met bewoners in Spoorwijk


Ik zal me eerst even voorstellen; mijn naam is Jasper de Jong, student aan de Universiteit Utrecht en stagiair bij de gemeente Den Haag. Voor mijn afstuderen doe ik, in opdracht van de gemeente, een onderzoek naar de gevolgen van herstructurering in Den Haag. Ik heb hierbij gekozen voor Spoorwijk als onderzoeksgebied. Deze keuze komt voort uit het feit dat de herstructurering in Spoorwijk al een tijdje is afgerond waardoor de meeste bewoners ondertussen (hopelijk) redelijk gewend zijn aan de 'nieuwe' wijk.

Mijn onderzoek richt zich op de manier waarop de verschillende bewoners in Spoorwijk met elkaar omgaan en wat voor contact zij met elkaar hebben. Met verschillende bewoners bedoel ik hierbij bijvoorbeeld; bewoners die in de nieuwbouw of oudbouw wonen en bijvoorbeeld bewoners die in de sociale huurwoningen wonen of die in koopwoningen wonen. Naar mijn mening wordt er namelijk te snel verkondigd dat bewoners in een wijk, na herstructurering, niet met elkaar omgaan en dat dit negatief zou zijn. Het lijkt mij dan ook leuk om de bewoners zelf eens aan het woord te laten om er achter te komen hoe zij dit zien en hoe de bewoners dit ervaren.

Voor mijn onderzoek ben ik op zoek naar ongeveer 20-25 bewoners in Spoorwijk die ik zou kunnen interviewen. Ik heb er bewust voor gekozen om bewoners te interviewen zodat ik ook echt kan hun mening en ervaringen kan vragen. Een enquĂȘte schiet hiervoor namelijk te kort. 

Nu is het natuurlijk nogal wat om zomaar mensen op straat te vragen of ze een uurtje met mij zouden willen praten. Toch vraag ik u om te reageren en contact op te nemen met mij.

zie de uitnodiging: --->>> 

Met vriendelijke groet,

Jasper de Jong
0631004110