zondag, mei 04, 2014

Dodenherdenking 04.05.2014


Dodenherdenking
Zondag 4 mei 2014
THEMA:   Vrijheid vier je samen

19.00 uur in de Oase, van Meursstraat 1
(Oase vanaf 18.45 uur open)

19.50 uur Ledeganckplein bij het
Gedenkteken

 Georganiseerd door: Multiculturele Werkgroep Spoorwijk                                   
   19.59 uur  Last Post aansluitend 2 minuten stilte
   Kranslegging, namens de stad Den Haag
    Wilhelmus op het Ledeganckplein

-       Zang door de Railsingers en Cantorij

-       Welkom door Dhr. J. Baronner (Oase) namens de Multiculturele  Werkgroep Spoorwijk

-       Vanuit de Hindoe Gemeenschap Sewa Dhaam levert
     Mw. K. Chotkan een bijdrage

-       Gedichtje door twee kinderen van de Jeroenschool
-       Vanuit Kerk in Laak levert Mw. P.J. de Nooy een bijdrage
-       Zang door de Railsingers en Cantorij
-       Vanuit Jongeren Werkgroep Spoorwijk levert                   Dhr. A. Bouyaouzan een bijdrage
-       Zang door de Railsingers en Cantorij

-       Vanuit de bewonersorganisatie Spoorwijk levert
     Mw. M. Wesselingh een bijdrage

-       Vanuit de Gemeente Den Haag levert raadslid Mw. F. Faïd een bijdrage

-       Afsluiting: Op weg naar buiten krijgt u een bloem uitgereikt


Ledeganckplein:
De trompettist Mw. A. Meijsberg  blaast “ The Last Post”
Vanaf 20.00 uur: 2 minuten stilte
We zingen het Nederlands Volkslied
Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.

Mijn schild en de betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer
op U zo wil ik bouwen,
verlaat mij nimmermeer.
Dat ik toch vroom mag blijven,
uw dienaar t’aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.

Kranslegging door raadslid Mw. F. Faïd

Bloemengroet door de aanwezigen

Na afloop is er in de Oase koffie en thee voor iedereen.