dinsdag, april 30, 2019

Dodenherdenking 4 mei 2019 Ledeganckplein




 24e Dodenherdenking in Buurt-en Kerkhuis de Oase/Spoorwijk

Zaterdag 4 mei 2019

 

THEMA:     

 

In vrijheid kiezen

 
   19.00 uur in de Oase, van Meursstraat 1

(Oase vanaf 18.45 uur open)

 

19.50 uur Ledeganckplein bij het Gedenkteken

 

Georganiseerd door: Multiculturele Werkgroep Spoorwijk                                   

-      Muzikaal welkom met pianospel

-      Welkom door Dhr. J. Baronner (Oase) namens de Multiculturele  Werkgroep Spoorwijk

  -   Gemeenteraadslid  mw. M. Tsjeggai. 

  -   Dhr. Th. L. Hettema voorzitter Protestantse Gemeente Den Haag

-      Zingen met de  Cantorij

-       Aditya Ramlochan Tewarie en Rehan Chaudry

van ‘Sewa Dhaam’

-      mw. J. Veenhof predikante Kerk in Laak en Marcuskerk

-      Oase wordt verduisterd en aansteken vredeskaars door dhr. K. Ramautar   

Tijdens het luisterlied ‘Als alles duister is’ worden kleine kaarsjes aangestoken.

 

19.58 uur Last Post aansluitend 2 minuten stilte

  Wilhelmus” op het Ledeganckplein,

   Kranslegging, namens de

  Gemeente Den Haag en bloemenhulde.

 

Neem het programmaboekje mee naar het Ledeganckplein voor de tekst van het volkslied; graag na afloop in Oase in papiercontainer deponeren. 

 

Ledeganckplein

De trompettist Mw. A. Meijsberg  blaast “ The Last Post”

Vanaf 20.00 uur: 2 minuten stilte

We zingen het Nederlands Volkslied

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.
 
Mijn schild en de betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer
op U zo wil ik bouwen,
verlaat mij nimmermeer.
Dat ik toch vroom mag blijven,
uw dienaar t’aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.

 

Kranslegging vanuit de Gemeente Den Haag door mw. M. Tsjeggai, met twee buurtkinderen; vervolgens Bloemenhulde door de aanwezigen. De rozen zijn beschikbaar gesteld door de Bewonersorganisatie Spoorwijk. Loop svp via de rode loper en naar de zijkanten weg.

 

Met medewerking van Buurtvaders vanuit het Vadercentrum en het Jeugd Preventie Team uit Spoorwijk.

 

Na afloop is er in de Oase koffie en thee voor iedereen.

Vriendelijk verzoek: programma in papierbak deponeren aub.

 
Deelnemers van de Multiculturele Werkgroep Spoorwijk:

-Bewoners Organisatie Spoorwijk

-Jeroenschool

-Stichting Mooi

-Hindoecentrum Sewa Dhaam

-Turkse Moskee Mescid-I Kuba

-Marokkaanse Moskee El Oemma

-Kerk in Laak

-Leven in Laak

-In de Praktijk

-Buurt- en kerkhuis de Oase