dinsdag, april 25, 2017

Dodenherdenking in de Oase te Spoorwijk 4 mei 2017


     'Drie keer de dans ontsprongen'                     

Overzicht dodenherdenkingen 2017 Den Haag  

22e Dodenherdenking in Buurt-en Kerkhuis de Oase/Spoorwijk

Donderdag 4 mei 2017

THEMA:    De kracht van het persoonlijke verhaal

19.00 uur in de Oase, van Meursstraat 1
(Oase vanaf 18.45 uur open)

19.50 uur Ledeganckplein bij het Gedenkteken

Georganiseerd door: Multiculturele Werkgroep Spoorwijk                                   
-       Muzikaal welkom met pianospel
-       Welkom door Dhr. J. Baronner (Oase) namens de Multiculturele  Werkgroep Spoorwijk
  -     Vredesdans door Dancing Angels met Manuela
-       Vanuit Marokkaanse Moskee El Oemma Dhr. Amar
-       Vanuit de bewonersorganisatie Spoorwijk
Dhr. H.J. Koot
-       Samenzang met de Railsingers en Cantorij
-       Vanuit Kinderkunstacademie in de Oase, dhr. H. Sahin
-       Vanuit In de Praktijk dhr. M. Mande  


19.58 uur   Last Post aansluitend 2 minuten stilte
  Wilhelmus op het Ledeganckplein, Kranslegging, namens de
  Gemeente Den Haag en bloemenhulde

Ledeganckplein:
De trompettist Mw. A. Meijsberg  blaast “ The Last Post”
Vanaf 20.00 uur: 2 minuten stilte
We zingen het Nederlands Volkslied
Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.

Mijn schild en de betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer
op U zo wil ik bouwen,
verlaat mij nimmermeer.
Dat ik toch vroom mag blijven,
uw dienaar t’aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.

Kranslegging vanuit de Gemeente Den Haag dhr. M. Balster met twee buurtkinderen; vervolgens Bloemenhulde door de aanwezigen. Dit jaar worden de rozen op het plein uitgedeeld na de kranslegging. Loop via de rode loper en naar de zijkanten weg.

Na afloop is er in de Oase koffie en thee voor iedereen.
Vriendelijk verzoek: programma in papierbak deponeren aub.

Deelnemers van de Multi Culturele Werkgroep Spoorwijk:
-Bewoners Organisatie Spoorwijk
-Jeroenschool
-Stichting Mooi
-Hindoecentrum Sewa Dhaam
-Turkse Moskee Mescid-I Kuba
-Marokkaanse Moskee El Oemma
-Kerk in Laak
-Leven in Laak
-In de Praktijk
-Buurt- en kerkhuis de Oase