zaterdag, maart 08, 2014

Terugblik politiek debat Spoorwijk in LaakTheater


Het ging er best wel heftig aan toe zo af en toe !!!!

Mieke de Wit van het Laaktheater was, als debatleider, helaas uitgevallen.  Maar, de plaatvervanger bleek een zeer goed alternatief te zijn.


Stemming
Het bleek dus een goede keus met Cetin Aydemir (Movares.nl). Een spetterend debat op 06.03.2014 met ook een hele enthousiaste inbreng van de bewoners met name ook de jongeren. De tijd vloog dus voorbij op weg naar 19.03.2014 en mijn koffie werd zelfs koud, aldus Jan.

Het begon rustig, maar iedereen moest in de "stemming" komen. Maar Cetin heeft het debat goed op gang gebracht.
 
Publiek Debat
Het was voor de raadsleden ook iets nieuws. Ze moesten namelijk vooral met het publiek debatteren. Toen ze op elkaar wilden reageren (wat ze duidelijk meer gewend waren) werden ze afgekapt. Dus er was weinig ruimte voor "welles-nietes" en "beschuldigingen".
 
"Voor wat mijn stemkeuze betreft: ben ik door dit debat gaan twijfelen aan mijn eerste keuze. Zo zie je maar, dat er verschil kan zijn tussen landelijke en plaatselijke politiek. Dus ik ga (voordat ik ga stemmen) nog testen met de Stemwijzer", aldus Eddy.

Overigens gebeurde er tijdens de pauze ook nog iets heel bizars. We hadden het tijdens het debat notabene dus o.a. over het Betaald Parkeren in de wijk. Laat nu uitgerekend net de debatleider een parkeerboete te hebben ontvangen !!! Hij bleek zijn auto te hebben geparkeerd zonder parkeerkaart. Achteraf bleek de parkeerautomaat niet te werken !!

Kijk ook à>Hier
Er zijn ook nog wat foto’s gemaakt;