dinsdag, juni 09, 2009

Schietpartij Huis te Landelaan Rijswijk en omleiding bus



(ingezonden bericht)

Vanmorgen d.d. 8 juni stonden mijn zoon en ik en nog talloze andere mensen tevergeefs bij de bushalte op het Alberdink Thijmplein richting Clingendael te wachten. Ook de bus richting Rijswijk verscheen niet. Uiteindelijk bleef er voor de meeste na minstens drie kwartier... wachten niets anders over dan ander vervoer te regelen, te gaan lopen, of de tram een eind verderop te nemen. Maar niemand wist wat er aan de hand was.

Toen ik terugkeerde van mijn zoon naar school brengen bleek bus 18, vanaf de Genestetlaan meteen door te rijden naar Rijswijk, dus ook dit deel heb ik gelopen.
Haha, lopen is gezond, zal u zeggen, maar we waren wel veel te laat op school en ik denk ook aan de mensen die slecht ter been zijn. Die wonen er namelijk ook in Spoorwijk.

Nu heb ik begrepen dat er op de Huis ten Landelaan een schietpartij had plaatsgevonden, de dader weg is gevlucht en heel veel is afgezet (klik op de titel bovenaan). Kan de HTM niets aan doen, is een calamiteit.

Wat ik echter niet begrijp is dat bij de omleiding, een groot deel van Spoorwijk, van de halte Jan van Beersstraat tot het Alberdink Thijmplein bij deze omleiding gewoonweg is vergeten in beide richtingen. Echter, ook hier wonen mensen die naar hun werk moeten, naar school, naar een arts, enz. En straks ook weer naar huis moeten.

Om half twee heb ik HTM gebeld, maar kreeg te horen dat de boel nog steeds is afgezet. Richting Rijswijk is vanaf een bepaalde route wel verzekerd, maar Spoorwijk valt in het 'dooie' hoekje. Dat vind ik niet kies van de HTM.

Er zijn andere mogelijkheden: Richting Rijswijk via Genestetlaan, Goeverneurlaan, Alberdink Thijmstraat, even aangeven at de halte iets verplaatst is, dan de Hasebroekstraat in, Jan van Beerstraat, dan de hoek om richting Rijswijk.
Door de haltes iets te verplaatsen vervallen er bijna geen haltes.
Vanaf Rijswijk idem, Hoek om, Jan van Beerstraat, Hasebroekstraat, Alberdink Thijmstraat, Goeverneurlaan enz.

Maar ja, dat zal dan wel weer te veel moeite zijn voor de HTM.
Slechte zaak.

Bewoonster Schimmelweg