vrijdag, september 08, 2006

Hagenaar De Mos wil kamer in namens Partij voor de Vrijheid

Den Haag, 23 augustus 2006


Richard de Mos, een 30-jarige leerkracht uit Den Haag, is kandidaat-Tweede Kamerlid voor de Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid. De Mos heeft zich enige tijd geleden aangemeld bij de partij van Geert Wilders.

De Mos geeft les op een openbare basisschool in de Haagse Spoorwijk. Hij staat voor groep 8.

Gevraagd naar zijn motivatie om zich kandidaat te stellen, antwoordt De Mos:

“Ik heb mijn hele leven lang al het gevoel om nuttig en zinvol voor deze maatschappij te willen zijn, dit mede versterkt door een sterk gevoel van vaderlandsliefde. Het ideaal om voor de Nederlandse samenleving iets nuttigs en zinvols te doen vertaalde zich in 2002 naar een overstap naar het onderwijs. Meehelpen aan de ontwikkeling van jeugdige burgers, dat leek mij wel wat. Tijdens mijn studie ‘schoolleider primair onderwijs’ heb ik een pamflet geschreven onder andere ter verbetering van het onderwijs en dit ingeleverd bij de PVV. Deze partij biedt mij de kans om mijn idealen in politiek Den Haag te gaan verwezenlijken.”

In het pamflet gaat De Mos in op de huidige stand van zaken in het onderwijs, en benoemt hij talloze verbeterpunten. Hoog op zijn prioriteitenlijst staan onder andere een herziening van het VMBO, het beter benutten van talenten van leerlingen en het verbeteren van de kwaliteit van de onderwijsinstellingen, alsmede van de onderwijsgevenden. “Door mijn ervaring in het primair onderwijs, en de opleiding die ik als zij-instromer bij de PABO gevolgd heb, heb ik een goed beeld gekregen van wat er niet goed gaat in het Nederlandse onderwijssysteem. Namens de Partij voor de Vrijheid wil ik daar graag wat aan gaan doen.”, aldus De Mos.

De Mos’ plaats op de kandidatenlijst van de Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid is vooralsnog niet bekend. Geert Wilders maakte vrijdag 25 augustus jongstleden de lijst bekend, de ‘rugnummers’ volgen over enkele weken later. “Het zijn spannende weken”, aldus De Mos. “Ik hoop uiteraard op een hoge plek op de kandidatenlijst, want ik barst van de ambitie om mijn idealen namens de Partij voor de Vrijheid te gaan verwezenlijken.”

Richard de Mos komt oorspronkelijk uit Hoek van Holland en woont al jaren in Den Haag. Bezoekers van de thuiswedstrijden van ADO Den Haag zullen hem wel kennen: “Ik kom inderdaad al jaren in het Zuiderpark.” Net als over zijn positie op de kandidatenlijst is hij hoopvol gestemd over de prestaties van ADO in het nieuwe voetbalseizoen: “Ik reken weer op een paar mooie overwinningen, bij voorkeur op de traditionele topclubs”.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met www.richarddemos.nl

Voor meer politiekgebeuren kijk ook bij: www.politiekspoorwijk.benik.nl