dinsdag, september 27, 2005

Kinderen voorlezen in Spoorwijk

Maandag 26 september 2005 - In de bibliotheek in Spoorwijk heb ik vanmorgen samen met Marieke Bolle voorgelezen voor kinderen van groep 4. Het initiatief kwam van onze fractie (Murat, Marko, Marieke) om te zorgen dat ouders hun kinderen meer gaan voorlezen. Na één verhaaltje heb ik dan ook het boek overgedragen, dat stond in onze instructie.

Ik heb de kinderen gevraagd of ze vaker werden voorgelezen; dat was gelukkig wel zo. Elke week gaan ze naar de bibliotheek. Prima initiatief van de school, natuurlijk. Opvallend was de titels van de boeken die ze zich wisten te herinneren: Jip en Janneke, Pluk van de Petteflet en Ibbeltje…allemaal Annie M.G. Schmidt. Misschien heeft de voorleesmoeder goede herinneringen aan vroeger??

In elk geval kon ik een eigentijds verhaal voorlezen van het boek dat ik ook aan mocht bieden namens de fractie "Wat nou weer" van Selma Noort. Goed boek, lekker spannend. Aan de kinderen kun je merken dat ze het leuk vinden: ze gaan er helemaal in op. Goed begin van de maandag, en eens iets anders dan het staf-overleg dat ik normaal om 9 uur heb.

Marnix Norder - wethouder stadsdeel Laak